Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
IN
16 février 2012

woensdag 15 februari 2012

 

Blog van woensdag 15 februari 2012

Nog een laatste oproep om rapporten en verslagen te komen afhalen voor de les (in maart)  indien u nog geen kopies heeft ontvangen.

En het is weer supersnel voorbijgevlogen, deze eerste periode na Nieuwjaar. Nu staat de krokusvakantie voor de deur, zoals de Vlamingen dit zo “bloemig” zeggen. De eerste krokussen zag ik al begin januari. En natuurlijk is ook het feest van Valentijn afgelopen dinsdag aan ons niet voorbijgegaan.  Zagen jullie ook de stickers met nummertjes op de trui van de kinderen ? Dat het niet altijd dure geschenken of bloemen moeten zijn, heeft onze klas volop bewezen. We werkten met de kinderen aan een leuke stelopdracht. Ze kregen strookjes papier en nummertjes en konden anoniem een leuke boodschap of een positieve opmerking opschrijven en die nadien in de omslag van de betrokkenen deponeren. Jullie hebben vast  stralende gezichten gezien bij het lezen van zoveel liefs.

Verder kwam lezen nogmaals in de kijker en de spellingsoefeningen. Ik hoor hier en daar kinderen vertellen dat ze oefenen met kaartjes en doosjes en omslagen om woordjes correct te leren schrijven. Het doet me veel plezier te horen dat de tips die ik jullie meegaf zo’n succes zijn en ook de kinderen extra motiveren het niveau van de spelling op te trekken.

Mag ik jullie vragen de mappen leeg te maken op enkele documenten na ? De kinderen weten wat er in moet blijven. Zo hoeven ze niet de hele tijd een overvolle kaft over en weer te brengen. Wel pennenzak en stiften of potloden blijven meegeven en een schaartje en een regel van 30 cm. Ik doe pogingen om ook de orde en de netheid bij de kinderen wat te verbeteren.

Mag ik jullie vragen toe te zien dat de kinderen de verbeterde taken ook nog eens netjes en zonder fouten overschrijven ? Zo kunnen ze immers doorgestuurd worden voor de schoolkrant  ? Foutjes drie maal correct schrijven of de hele zin is de regel bij gewone werkblaadjes.

Fijne vakantie toegewenst en tot in maart. Het was heel leuk jullie kinderen in de klas te hebben.

 

Marieleen

Publicité
Publicité
Commentaires
IN
Publicité
Archives
Publicité